تکنیک‌های افزایش اعضای کانال تلگرام

طراحی مجدد
آیا سایت شما به طراحی مجدد نیاز دارد؟
17 بهمن 1395
افزایش اعضای کانال تلگرام

افزایش اعضای کانال تلگرام

اگر کانال تلگرام داشته باشید، برای افزایش فروش، جذب تبلیغات و یا صرفاً کسب بازدید بیشتر، حتماً به فکر افزایش تعداد اعضای کانال خود افتاده‌اید؛ ضمن اینکه بحث ریزش اعضای کانال تلگرام نیز، این فرآیند را بیش از پیش دشوار کرده است. در ادامه راهکارهایی را برای بالا بردن تعداد اعضای کانال تلگرامی، عنوان خواهیم کرد.

۱. هدف را مشخص کنید

اگر هدفتان معرفی برند یا افزایش فروش است، مطلبی در راستای کسب و کار خود منتشر کنید؛ اما اگر صرفاً سعی‌تان جلب بازدید و جذب تبلیغات است، می‌توانید موضوعی سرگرم‌کننده برای کانال خود انتخاب کنید.

۲. اسمی متفاوت انتخاب کنید

اگر کانال شما وابسته به وب‌سایت شماست، نام وب‌سایتتان را برای کانال خود درج کنید و در غیر اینصورت اسمی انتخاب کنید تا کانالتان با کانال‌های دیگر اشتباه گرفته نشود. همچنین از تغییر اسم کانال نیز در آینده خودداری کنید؛ چرا که از اعتبار کانال شما کم می‌کند.

۳. تصویری متمایز قرار دهید

اگر کانالتان وابسته به سایت اینترنتی شماست، از لوگوی سایت در ابعاد مربع برای کانال خود استفاده کنید؛ در غیراینصورت یک لوگوی منحصربفرد برای کانال خود انتخاب کنید، بطوریکه به اسم و موضوع کانال شما اشاره کند و بین انبوه کانال‌های دیگر، کانال شما را از بقیه متمایز کند.

۴. توضیحات کانال را تکمیل کنید

در قسمت توضیحات کانال، متنی در مورد کانال و موضوعیت آن درج کنید. اگر سایت دارید، حتماً ادرس سایت خود را ذکر کنید؛ در غیراینصورت راهی را برای ارتباط با اعضا، مثل آیدی تلگرامتان، عنوان کنید.

۵. کانالتان را عمومی کنید

برای اینکه کانال شما در تلگرام قابل جستجو باشد باید آن را عمومی کنید؛ همچنین آدرسی متناسب با اسم کانال انتخاب کنید تا در ذهن مخاطبان بماند و اگر سایت دارید سعی کنید آدرس کانالتان مشابه آدرس سایت شما باشد.

۶. محتوایی ارزشمند ارائه دهید

از ارسال پست‌های تکراری یا کپی از کانال‌های دیگر و یا غیرمرتبط با موضوع کانال صرف‌نظر کنید. همچنین لینک کانال را در انتهای مطالبتان قرار دهید تا با بازنشر مطالب توسط اعضا، کانالتان تبلیغ شود.

۷. جذابیت کانال را حفظ کنید

بدون شک حفظ مخاطب از جذب آن سخت‌تر است؛ بنابراین سعی کنید با ایجاد تنوع در مطالب، مانع از یکنواختی کانال برای اعضا شوید. در ضمن از ارسال مطالب طولانی خودداری کنید؛ چرا که این روزها کمتر کسی حوصله‌ی خواندن متن‌های طولانی را دارد.

۸. زمان‌بندی داشته باشید

در ارسال مطالب زیاده‌روی نکنید و سعی کنید مطالب را با فاصله‌های زمانی، مثلاً یک‌ساعته، در کانال منتشر کنید؛ همچنین در بازه زمانی ۱۲ شب تا ۹ صبح که زمان خواب است بهتر است مطلبی انتشار ندهید.

۹. برای بروزرسانی کمک بگیرید

اگر زمان کافی برای بروزرسانی کانال ندارید، می‌توانید از افراد مورد اعتمادتان کمک گرفته و آنها را ادمین کنید. همچنین می‌توانید به کمک روبات‌های تلگرامی، مطالب وب‌سایتتان را در کانال انعکاس دهید.

۱۰. کانال خود را معرفی کنید

حتماً کانالتان را در وب‌سایت خود معرفی کنید. همچنین سایت‌هایی برای معرفی کانال‌های تلگرام وجود دارد که با یک جستجو  می‌توانید آنها را پیدا کرده و کانال خود را به رایگان در آنها ثبت کنید.

۱۱. دست به کار شوید

تا ۲۰۰ عضو اول کانال را می‌توانیدخودتان از بین اشخاصی که شماره‌شان را دارید به کانال دعوت کنید. البته این کار را با رضایتشان انجام دهید و از ارسال پیام به افراد ناشناس برای تبلیغ کانال خودداری کنید؛ چون ممکن است شما را ریپورت کنند.

۱۲. چیز بیشتری عرضه کنید

سعی کنید چیزی متفاوت از محتوای سایتتان که برای مخاطبان جذابیت داشته باشد را در کانال قرار داده و در سایت نیز اعلام کنید؛ مثل کد تخفیف خدمات یا محصولات سایت ویژه اعضای کانال تلگرام.

۱۳. تقلب نکنید

جذب بازدید به روش‌های فریبنده یا خرید اعضای مجازی باعث کاهش اعتبار کانال شما خواهد شد؛ در عوض در کانال‌هایی معتبر که موضوعشان به موضوع کانال شما نزدیک است، تبلیغ کنید.

۱۴. اعضای کانال را حفظ کنید

گهگاه بین مطالب کانال، اعضا را به بازدید از سایت خود دعوت کنید. این کار علاوه بر اینکه باعث ماندگاری برند شما در ذهنشان خواهد شد؛ موجب می‌شود همچنان مخاطب شما باقی بمانند.

۱۵. با مخاطب در ارتباط باشید

هر از گاهی مطالبی با مضمون صحبت با مخاطب در کانال ارسال کنید و نظرات و پیشنهادات را جویا شوید؛ این کار علاوه بر اینکه حس ارزشمند بودن به مخاطب می‌دهد، باعث می‌شود با سلیقه‌ی اعضا بیشتر آشنا شوید.

۱۶. از اعضای کانال بخواهید

بدون شک اگر اعضای کانال، طرفدارانی واقعی باشند، خوشحال خواهند شد به پیشرفت کانال کمک کنند؛ بنابراین خوب است بگویید در صورتیکه از کانال راضی هستند، آن را به دوستان خود معرفی کنند.

۱۷. به تعداد بازدید مطالب کانال توجه کنید

یکی دو روز بعد از ارسال پست، بازدید آن، دید نسبتاً خوبی به شما می‌دهد تا متوجه شوید چه پستی بیشتر بازنشر شده و احتمالاً طرفدار بیشتری دارد. به این ترتیب می‌توانید با سلیقه‌ی مخاطبین کانال بیشتر آشنا شوید.

۱۸. در تبادلات زیاده‌روی نکنید

هیچ چیز، کسالت‌آورتر از یک پست تبلیغاتی بدردنخور نیست. اگر مجبور به انجام تبادلات هستید، سعی کنید با اندکی توجه و خلاقیت، این کار را به گونه‌ای انجام دهید تا برای مخاطب نیز مفید باشد.

۱۹. اعضا را در محتوا شریک کنید

اگر موضوع کانال اجازه می‌دهد، از اعضا بخواهید نوشته‌ها یا تصاویرشان را برایتان ارسال کنند تا در کانال منتشر کنید. با این کار می‌توانید مطالبی ناب داشته باشید، که در کانال‌های دیگر پیدا نمی‌شود.

۲۰. معتبر شوید

اگر وب‌سایت ندارید، وقت آن رسیده با برپایی یک وب‌سایت در کنار کانال، به کسب و کار خود اعتبار و رسمیت ببخشید، ضمن اینکه ارزیابی بهتری بر مخاطب‌های خود داشته باشید و ارتباط مؤثرتری با آنها برقرار کنید.


مقاله مرتبط: چرا باید وب‌سایت داشته باشیم؟

می‌خواهید وب‌سایتی حرفه‌ای و یا فروشگاهی مطمئن داشته باشید؟ درخواست طراحی سایت

2 دیدگاه

  1. محمد گفت:

    عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *