۷ ویژگی یک وب‌سایت حرفه‌ای

چرا باید وب‌سایت داشته باشیم؟
چرا باید وب‌سایت داشته باشیم؟
12 شهریور 1396
انتخاب دامنه
راهنمای انتخاب دامنه مناسب برای وب‌سایت
12 شهریور 1396
وب‌سایت حرفه‌ای

وب‌سایت حرفه‌ای

با توجه به افزایش نیاز کسب و کارها به وب‌سایت، تعداد علاقمندان به ارائه‌ی خدمات طراحی وب‌سایت نیز به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده، علاقمندانی که با تماشای چند فیلم آموزشی، وب‌سایتی با دامنه و قیمت دلخواه برای مشتریان خود راه‌اندازی می‌کنند و مشتریانی که معیار انتخابشان صرفاً قیمت است؛ چرا که متأسفانه شناخت کاملی از ویژگی‌های یک وب‌سایت حرفه‌ای ندارند و دست آخر وب‌سایتی تحویل می‌گیرند که نه تنها استاندارهای طراحی وب در آن رعایت نشده؛ بلکه حتی انتظاراتشان را برآورده نمی‌کند. در ادامه به ویژگی‌های یک وب‌سایت حرفه‌ای می‌پردازیم.

۱. سازگاری با موبایل و تبلت

تا دو سال پیش، ۳۶درصد از ترافیک وب‌سایت‌ها متعلق به گوشی‌های موبایل بود؛ اما امروزه این رقم به بیش از ۵۱ درصد افزایش یافته است که نشان می‌دهد سازگاری با موبایل برای وب‌سایت دیگر یک قابلیت نیست؛ بلکه یک ضرورت است و خوشبختانه طراحی ریسپانسیو (واکنش‌گرا) پاسخ مناسبی برای این نیاز است تا سایت‌ها بهترین تجربه‌ی کاربری را برای مخاطبان خود فراهم کنند.


مقاله مرتبط: دلایل اهمیت سازگاری با موبایل برای وب‌سایت


 ۲. محتوای باکیفیت

محتوای غیرتکراری و کپی نشده و مرتبط با زمینه‌ی فعالیت و همچنین استفاده از عکس‌ها و تصاویر باکیفیت از مهمترین ویژگی‌های یک وب‌سایت حرفه‌ای است؛ همچنین نحوه‌ی نگارش صحیح و جمله‌بندی مناسب، تأثیر ویژه‌ای روی دید مخاطب دارد که باید به آن توجه شود. از این رو نگار نو راهنمایی‌های لازم را جهت تولید محتوا به شما ارائه خواهد داد.


مقاله مرتبط: راهنمای تولید محتوای باکیفیت برای وب‌سایت


 ۳. تجربه کاربری قوی

وب‌سایت‌ها می‌توانند تأثیر فوق‌العاده‌ای روی جذب مشتری داشته‌باشند؛ به شرط اینکه گویا و واضح طراحی شده باشند. سادگی حرکت بین صفحات از مهمترین جنبه‌های تجربه‌ی کاربری است؛ چرا که کاربر می‌خواهد اطلاعات را به سرعت و با کمترین تعداد کلیک بدست آورد. همچنین خوانایی مناسب، استفاده از ترکیب رنگ صحیح و آیکون‌های مناسب از دیگر جنبه‌های تجربه کاربری است.


مقاله مرتبط: بهترین راهکارها برای بهبود تجربه کاربری سایت


۴. سرعت مناسب

مردم اغلب حوصله‌ی منتظر بودن را ندارند و وقتی یک سایت به سرعت باز نشود، ممکن است از دیدن آن صرف‌نظر کنند و زیبایی و کیفیت مطالب سایت شما ارزش خود را از دست خواهد داد. عوامل متعددی روی سرعت سایت تأثیرگذار است که یک شرکت طراحی سایت حرفه‌ای باید مطمئن شود که تمام فاکتورهای کندی سرعت سایت را با استفاده از تکنیک‌های مربوطه به حداقل رسانده است.


مقاله مرتبط: چگونه سرعت سایت را افزایش دهیم؟


 ۵. بهینه برای موتورهای جستجو

چه فایده دارد اگر سایت فوق‌العاده‌ای داشته باشید؛ اما کسی نتواند آن را پیدا کند؟ یک وب‌سایت می‌تواند بازدیدهای زیادی را از طریق موتورهای جستجو بدست آورد؛ به شرط آنکه در نتایج گوگل حضور داشته باشد و این مستلزم انجام تکنیک‌های بهینه‌سازی سایت (سئو) است که نگار نو علاوه بر طراحی وب‌سایت، برای مشتریان خود ارائه می‌دهد.


مقاله مرتبط: چگونه رتبه سایت را در گوگل افزایش دهیم؟


۶. بروزرسانی منظم

سایت‌های حرفه‌ای و فعال، همیشه در حال بروزرسانی محتوا هستند؛ چرا که بروزرسانی، سایت را زنده نگه می‌دارد و برای موتورهای جستجو نیز اهمیت بسیاری دارد. خوشبختانه با استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا، مثل وردپرس، تولید محتوا و سازماندهی آن کاری آسان خواهد بود و شما می‌توانید به راحتی و بدون دردسر محتوای دلخواه خود را منتشر کنید و یا در آینده اصلاح و یا حذف نمایید.

۷. طراحی حرفه‌ای

بدون شک زیبایی سایت در گروی طراحی حرفه‌ای آن است که از اجرای خلاقانه‌ی اصول کوچک و بزرگ بر مبنای استانداردهای روز پدید می‌آید. با توجه به اینکه امروزه طراحی به سمت مینیمال و ساده‌گرایی رفته، مفهوم تایپوگرافی بیش از گذشته در طراحی سایت جا باز کرده است؛ که علاوه بر استفاده از فونت مناسب، به رنگ و برجستگی نوشته‌ها، فاصله‌ی بین متون، طول خطوط و موارد دیگر می‌پردازد.

علاوه بر مواردی که در بالا اشاره شد، امنیت بالا، میزبانی مطمئن و پشتیبانی حرفه‌ای از دیگر ویژگی‌هایی است که می‌توانید در کنار طراحی حرفه‌ای وب‌سایت از نگار نو بخواهید.

می‌خواهید وب‌سایتی حرفه‌ای و یا فروشگاهی مطمئن داشته باشید؟ درخواست طراحی سایت

4 دیدگاه

  1. قائمی گفت:

    مطلب خیلی خوبی بود. ممنون. به نظر من موارد ۱ و ۴ از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. چرا که ریسپانسیو بودن و سرعت مناسب ، در سئوی یک سایت نیز مؤثر هستند.

    • نگار نو گفت:

      ممنون از دیدگاهتون
      تلاش گوگل این است که خود را جای کاربر قرار دهد؛ بنابراین مواردی که برای کاربر حائز اهمیت است کم و بیش برای گوگل هم مهم و در سئوی سایت تأثیرگذار است.

  2. یو پی اس تسلا گفت:

    سایتتون حرف نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *