راهنمای تولید محتوای باکیفیت برای وب‌سایت

سئو
چگونه رتبه سایت را در گوگل افزایش دهیم؟
30 آذر 1396
افزایش سرعت سایت
چگونه سرعت سایت را افزایش دهیم؟
30 آذر 1396
تولید محتوا

تولید محتوا

همانطور که در مقاله‌ی قبل اشاره کردیم، تولید محتوای باکیفیت از عوامل تأثیرگذار بر سئوی سایت است؛ ضمن اینکه باعث ایجاد اعتبار و اعتمادسازی نزد مخاطب می‌شود و این اشتیاق را در وی ایجاد می‌کند تا باز هم به سایت شما بازگردد.

اما چطور محتوایی خوب و باکیفیت برای وب‌سایت خود ایجاد کنیم؟ با مطالعه‌ی این مقاله به راحتی می‌توانید محتوایی ارزشمند برای مخاطبان خود منتشر کنید؛ تنها کافیست حرفی برای گفتن داشته باشید. پس با ما همراه باشید تا با مراحل تولید محتوای باکیفیت آشنا شوید:

۱. موضوعی مناسب برای محتوای خود انتخاب کنید

بدون شک موضوعی که برای مقاله‌ی خود انتخاب می‌کنید باید پیرامون زمینه‌ی فعالیت وب‌سایت شما باشد؛ اما این به تنهایی کافی نیست، بلکه باید علایق و نیازهای مخاطب خود را شناسایی کنید و محتوایی را ارائه کنید که برایش مفید است. همچنین در نظر داشته باشید موضوعی را انتخاب کنید که رقبا کمتر به آن پرداخته باشند، تا در گوگل بیشتر خودنمایی کند.

لیستی از موضوعاتی که برای مخاطب مفید است تهیه کنید تا در زمان نگارش، دغدغه‌ای برای انتخاب موضوع نداشته باشید.

۲. با عنوانی جذاب مخاطب را به مطالعه مشتاق کنید

عنوان هر مطلب اولین چیزی است که توجه مخاطب را جلب می‌کند و باعث می‌شود آن را مطالعه کند یا سراغ مطلب دیگری برود؛ برای همین عنوان مقاله باید موضوع آن را به خوبی به مخاطب انتقال دهد و به خواننده بگوید چه چیزی از مطالعه‌ی آن عایدش خواهد شد؛ بنابراین لازم است برای درک بهتر موضوع توسط مخاطب و همینطور گوگل، کلیدواژه اصلی را بطور واضح در عنوان مقاله‌ی خود مطرح کنید.

۳. مقدمه‌ای گیرا برای محتوای خود بنویسید

همچون عنوان مقاله، مقدمه نیز تأثیر زیادی در تصمیم مخاطب دارد که به مطالعه ادامه دهد یا نه. می‌توانید مقدمه را با اشاره به یک حقیقت جالب و یا ارتباط مقاله با محوریت کلی سایت آغاز کنید. مثلاً در مقدمه‌ی همین مطلب به ارتباط موضوع با مقالات قبلی نگار نو اشاره شد. همچنین اشاره به یک عقیده‌ی شخصی یا طرح یک سوال نیز می‌تواند توجه مخاطب را جلب کند.

۴. محتوای خود را سازماندهی کنید

پیش از اینکه وارد جزییات شوید، لازم است یک فهرست کلی از مواردی که می‌خواهید به آن بپردازید، بنویسید. این کار باعث می‌شود تا تمام جزئیات برای نگارش مقاله‌ای سودمند پوشش داده شود. معمولاً در انتهای کار این فهرست تبدیل به سرفصل‌های مطلب شما خواهد شد.

۵. شروع به نوشتن کنید

هنگام نگارش سراغ اصل مطلب بروید و زیاده‌گویی نکنید و تا حد امکان ساده و روان بنویسید. دقت داشته باشید که جمله‌ها کوتاه باشد و پاراگراف‌ها از چهار یا پنج جمله بیشتر نشود. همچنین از تصاویر مرتبط برای انتقال بهتر موضوع استفاده کنید، از منابع معتبر استفاده کنید و هنگام ذکر آمار و ارقام، به مرجع لینک دهید تا اعتبار مقاله‌ی شما حفظ شود.

۶. از قسمت پایانی مقاله غافل نشوید

اگرچه اهمیت این بخش به اندازه‌ی قسمت‌های دیگر مقاله نیست؛ اما نباید از آن غافل شد. در این قسمت می‌توانید به جمع‌بندی و خلاصه‌ای از مقاله بپردازید یا مخاطب را به اقدامی در راستای موضوع دعوت کنید. نکته‌ای که باید درنظر داشته باشید این است که نباید در این قسمت به مورد جدیدی اشاره کنید؛ این کار مثل این است که در دقیقه‌ی پایانی فیلم شخصیت جدیدی معرفی شود که اصلاً خوشایند نیست.

۷. مطلب خود را از نظر نگارشی اصلاح کنید

فرآیند ویراستاری، بخش مهمی از تولید محتواست که نباید آن را نادیده گرفت. سعی کنید از شخصی که دستی در این کار دارد، برای بازبینی محتوای خود کمک بگیرید تا فاقد هر گونه اشتباه املایی، دستوری و یا نگارشی باشد؛ همچنین از صحت کارکرد لینک‌ها مطمئن شوید.

کلام آخر

تولید محتوای خوب و باکیفیت یکی از ویژگی‌های وب‌سایت حرفه‌ای است؛ بطوریکه اگر وب‌سایت شما طراحی حرفه‌ای داشته باشد، بدون محتوایی مفید ارزشی برای مخاطب و گوگل ندارد. شاید تولید محتوا برای بعضی سخت و طاقت‌فرسا باشد؛ اما با رعایت توصیه‌های بالا می‌توانید به راحتی مقالاتی جذاب برای وب‌سایت خود آماده کنید.

اگر شما هم توصیه‌ای برای نگارش محتوای باکیفیت دارید، می‌توانید در قسمت دیدگاه‌های این مطلب در میان بگذارید.

می‌خواهید وب‌سایتی حرفه‌ای و یا فروشگاهی مطمئن داشته باشید؟ درخواست طراحی سایت

2 دیدگاه

  1. محمد سریزدی گفت:

    سلام و عرض ادب
    مطالبتون فوق العاده هستند
    به نظر من نیز ایجاد مطالب سریالی از آن جهت که می تواند تعهد بیشتری به مخاطب برای سرزدن به وب سایت ما بدهد میتواند ارزشمند باشد
    موفق باشید

    • نگار نو گفت:

      سلام دوست عزیز،
      بطور کلی مخاطب اگه بدونه سایت به شکل منظم با مطالب جالب و مفید بروز میشه، تشویق میشه باز هم به سایت سر بزنه و در صورت ایجاد مطالب سریالی هم لازمه بقدری اون مطالب جذاب و کمیاب باشه که کاربر حوصله‌ی همراهی از ابتدا تا انتها رو داشته باشه.
      ممنون از دیدگاهتون، پاینده باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *